O świątecznym szaleństwie zakupowym krążą już legendy. Co w tym roku wybierali rodzice, wujkowie czy dziadkowie dla najmłodszych członków swoich rodzin? Według raportów sprzedażowych MARKO, z roku na rok wzrasta świadomość opiekunów dzieci na temat wartości kupowanych prezentów. Nie jest już ważne, czy zabawki są tanie czy drogie, lecz w jaki sposób wpłyną na posiadacza.
- Coraz częściej na świątecznych listach zakupów pojawiają się zabawki edukacyjne i interaktywne, których podstawowym zadaniem jest stymulowanie zmysłów i rozwijanie dziecięcych kompetencji – mówi Janusz Musioł, właściciel firmy MARKO. – Ta tendencja jest bardzo zadowalająca, gdyż wskazuje na to, że polscy Mikołajowie są coraz bardziej wyedukowanymi i odpowiedzialnym konsumentami rynku zabawkarskiego.
W tym roku częstym typem wśród prezentowych wyborów były maty edukacyjne, które w aktywny sposób pobudzają rozwój ruchowy dziecka i wzmacniają poszczególne partie jego ciała. Niepodważalnym numerem jeden w tej kategorii była Mata edukacyjna 1-2-3 Rosnę! To, co zadecydowało o tej znaczącej przewadze, to zapewne przystosowanie produktu do wszystkich etapów rozwoju dziecka - od pozycji leżącej po stojącą. Uniwersalne zastosowanie maty to nie tylko korzyść finansowa, to przede wszystkim oszczędność przestrzeni, której w dziecięcych pokojach - zwłaszcza po świętach - często brakuje.
Kolejnymi popularnymi w tym roku produktami byłe te, ułatwiające dzieciom spokojne zasypianie. Lampki i pozytywki marki Cloud b podbiły serca wielu kupujących. Szeroka oferta dostępnych modeli tych zabawek sprawiła, że nie trudno było zdobyć ulubionego zwierzaka dla swojego dziecka. Producent oferuje w swoim asortymencie m.in. żółwie, liski, świnki czy owieczki.
Dużym zainteresowaniem klientów cieszyły się także foteliki samochodowe marki BeSafe. Norweski producent mocno zaakcentował w tym roku swoją obecność na rynku. Dzięki akcji polegającej na wymianie powypadkowych fotelików, uwaga konsumentów została mocno skupiona na bezpieczeństwie dzieci podróżujących samochodem oraz na właściwym dobrze przeznaczonego do tego fotelika. Działania te zaprocentowały i przed świętami wiele osób wybierając fotelik, sięgnęło po asortyment właśnie tego producenta.
Podsumowując informacje pochodzące z raportów sprzedażowych MARKO, wiele dzieci zostało obdarowanych mądrymi i przydatnymi prezentami. Oby ta tendencja nie tylko utrzymała się w nadchodzącym roku, ale wręcz wzrastała.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
MARKO - firma z siedzibą w Wodzisławiu Śląskim, obecna na rynku od 1991r. Oficjalny i wyłączny dystrybutor kilkudziesięciu największych marek produkujących zabawki i akcesoria dla dzieci.