Pod koniec maja ruszyła ogólnopolska kampania społeczna, która zwraca uwagę rodziców na świadomą obserwację dzieci w pierwszych trzech latach ich życia. Jej autorzy za pomocą przystępnych narzędzi pokazują, jakie zabawy i ćwiczenia wprowadzać do codziennego grafika, aby stymulować prawidłowy rozwój maluchów. Korzystają przy tym nie tylko z wiedzy eksperckiej. Do współpracy zapraszają przede wszystkim rodziców i opiekunów z całej Polski, którzy w formie swoistych e-konsultacji dzielą się swoim doświadczeniem. Najciekawsze porady i skuteczne metody dołączane są do Księgi Rozwoju Dziecka, czyli poradnika wydawanego w postaci bezpłatnego e-booka i filmów edukacyjnych.
- Chcemy w jednym miejscu zebrać wiedzę na temat profilaktyki bazującej na doświadczeniu polskich rodziców – mówi Janusz Musioł, właściciel firmy MARKO i inicjator kampanii. – Księga Rozwoju Dziecka nie jest poradnikiem ściśle naukowym, choć przy jej tworzeniu korzystamy z artykułów i książek poświęconych rozwojowi.
W tym tygodniu do rodziców trafiła wstępna część Księgi Rozwoju Dziecka. Czytelnicy mogą zapoznać się w niej między innymi z prostymi ćwiczeniami oraz opisem siedmiu obszarów rozwojowych dziecka, takimi jak: ruchy precyzyjne, ruchy całego ciała, zmysły, kojarzenie, język i komunikowanie się, wyobraźnia i kreatywność, rozwój emocjonalny i społeczny. Każdy obszar zostanie opisany w osobnym rozdziale. Aby otrzymać pierwszy i kolejne odcinki poradnika, należy wejść na bloga (https://ksiegarozwojudziecka.blogspot.com) lub fanpage Tiny Love Poland (https://www.facebook.com/TinyLovePoland/)
Obecnie trwają e-konsultacje dotyczące pierwszego rozdziału Księgi Rozwoju Dziecka poświęconego ruchom całego ciała. W tej części będzie mowa o pracy nad rozwojem dużych mięśni, dzięki którym dziecko może m.in. podnosić główkę, siadać czy raczkować. Rodzice i opiekunowie do 8 czerwca br. mogą przesyłać na adres rozwoj@marko-baby.pl porady, w których opisują jak skutecznie zachęcać dzieci np. do przewracania się z pleców na brzuszek, pełzania czy chodzenia.
Video-zapowiedź i zaproszenie do współtworzenia Księgi Rozwoju Dziecka można zobaczyć na kanale Tiny Love Poland na Youtube (KLIK!).
Kampanię społeczną Księga Rozwoju Dziecka zainicjowała firma Marko z Wodzisława Śląskiego przy wsparciu brandu Tiny Love.
Kampanię można śledzić poprzez:
- Bloga
- Facebooka
- Instagram
- Twittera