W maju rozpoczęła się ogólnopolska kampania społeczna – Księga Rozwoju Dziecka, zwracająca uwagę rodziców na to, jak ważna jest obserwacja rozwoju dzieci w pierwszych trzech latach ich życia. W tym celu we współpracy z rodzicami powstaje bezpłatny poradnik, który jest wydawany w częściach pod postacią e-booka i filmów edukacyjnych. Można w nim znaleźć porady i ćwiczenia dotyczące siedmiu obszarów rozwoju dzieci.
– Jesteśmy zaskoczeni poziomem wypowiedzi rodziców, którzy biorą udział w kampanii – mówi Janusz Musioł, właściciel firmy MARKO i inicjator kampanii. – W rozmowach z nami czy w nadesłanych wiadomościach często używają fachowych określeń. Dostrzegają, że należy zwracać uwagę nie tylko na wysoką jakość zabawek i innych produktów dla dzieci, ale też na ich potencjał rozwojowy.
Innym zaskoczeniem dla autorów kampanii był czynny udział ojców. O ile na forach internetowych czy grupach społecznościowych na Facebooku wypowiadają się przede wszystkim mamy, tak w projekcie głos zabierają oboje rodziców. Adam podzielił się, w jaki sposób trenuje mięśnie oczu swojego synka: Pomaga nam zabawa w „a ku-ku”. Pawełek obserwuje nie tylko twarz wyłaniającą się z dłoni. Zaskakujemy go zabawkami, które na przykład wyskakują zza jego główki, zza poduszki.
Przed nami premiera drugiego rozdziału Księgi Rozwoju Dziecka, który został poświęcony ruchom precyzyjnym. Poradnik podpowie, w jaki sposób trenować na przykład umiejętność chwytania przedmiotów, koordynację wzrokowo-ruchową czy śledzenie przedmiotu wzrokiem. Rodzice dowiedzą się także, jak przygotować dzieci do prawidłowej artykulacji wyrazów i jak uczyć je uśmiechania się.
Bezpłatny poradnik można zdobyć, zapisując się na Newsletter na blogu Księga Rozwoju Dziecka (https://ksiegarozwojudziecka.blogspot.com). Organizatorzy kampanii regularnie przesyłają do subskrybentów kolejne części e-booka.
Do 7 lipca zbierane są wypowiedzi rodziców do trzeciego rozdziału poradnika, który opowie o rozwoju zmysłów dzieci. Inicjatorzy kampanii zachęcają do podzielenia się informacjami o tym, w jaki sposób można ćwiczyć wzrok, słuch, dotyk, powonienie, smak oraz równowagę. Wypowiedzi należy przesyłać na adres: rozwoj@marko-baby.pl lub zamieszczać w komentarzach na blogu.
Kampanię społeczną Księga Rozwoju Dziecka zainicjowała firma Marko z Wodzisławia Śląskiego przy wsparciu brandu Tiny Love.
Terminy kolejnych e-konsultacji:
do 07.07
Temat konsultacji: zmysły
11.07 – 21.07
Temat konsultacji: kojarzenie
25.07 – 04.08
Temat konsultacji: język i komunikowanie się
08.08 – 18.08
Temat konsultacji: wyobraźnia i kreatywność
22.08 – 31.08
Temat konsultacji: rozwój emocjonalny i społeczny
Kampanię można śledzić poprzez:
- bloga Księga Rozwoju Dziecka
- Facebooka
- Instagram
- Twittera
- Youtube