Rodzice są coraz bardziej świadomi!
Jak stymulować prawidłowy rozwój dziecka? Jak z nim ćwiczyć, aby w przyszłości łatwiej opanowało umiejętność zapinania guzików czy pisania? Jak wspierać, aby nie zaszkodzić? Takie pytania zadali polskim rodzicom inicjatorzy kampanii społecznej Księga Rozwoju Dziecka. Odpowiedzi, jakie uzyskali były zaskakujące.
2016-07-04, 11:10

W maju rozpoczęła się ogólnopolska kampania społeczna – Księga Rozwoju Dziecka, zwracająca uwagę rodziców na to, jak ważna jest obserwacja rozwoju dzieci w pierwszych trzech latach ich życia. W tym celu we współpracy z rodzicami powstaje bezpłatny poradnik, który jest wydawany w częściach pod postacią e-booka i filmów edukacyjnych. Można w nim znaleźć porady i ćwiczenia dotyczące siedmiu obszarów rozwoju dzieci.

 

– Jesteśmy zaskoczeni poziomem wypowiedzi rodziców, którzy biorą udział w kampanii – mówi Janusz Musioł, właściciel firmy MARKO i inicjator kampanii. – W rozmowach z nami czy w nadesłanych wiadomościach często używają fachowych określeń. Dostrzegają, że należy zwracać uwagę nie tylko na wysoką jakość zabawek i innych produktów dla dzieci, ale też na ich potencjał rozwojowy.

 

Innym zaskoczeniem dla autorów kampanii był czynny udział ojców. O ile na forach internetowych czy grupach społecznościowych na Facebooku wypowiadają się przede wszystkim mamy, tak w projekcie głos zabierają oboje rodziców. Adam podzielił się, w jaki sposób trenuje mięśnie oczu swojego synka: Pomaga nam zabawa w „a ku-ku”. Pawełek obserwuje nie tylko twarz wyłaniającą się z dłoni. Zaskakujemy go zabawkami, które na przykład wyskakują zza jego główki, zza poduszki.

 

Przed nami premiera drugiego rozdziału Księgi Rozwoju Dziecka, który został poświęcony ruchom precyzyjnym. Poradnik podpowie, w jaki sposób trenować na przykład umiejętność chwytania przedmiotów, koordynację wzrokowo-ruchową czy śledzenie przedmiotu wzrokiem. Rodzice dowiedzą się także, jak przygotować dzieci do prawidłowej artykulacji wyrazów i jak uczyć je uśmiechania się.

 

Bezpłatny poradnik można zdobyć, zapisując się na Newsletter na blogu Księga Rozwoju Dziecka (https://ksiegarozwojudziecka.blogspot.com). Organizatorzy kampanii regularnie przesyłają do subskrybentów kolejne części e-booka.

 

Do 7 lipca zbierane są wypowiedzi rodziców do trzeciego rozdziału poradnika, który opowie o rozwoju zmysłów dzieci. Inicjatorzy kampanii zachęcają do podzielenia się informacjami o tym, w jaki sposób można ćwiczyć wzrok, słuch, dotyk, powonienie, smak oraz równowagę. Wypowiedzi należy przesyłać na adres: rozwoj@marko-baby.pl lub zamieszczać w komentarzach na blogu.

 

 

Kampanię społeczną Księga Rozwoju Dziecka zainicjowała firma Marko z Wodzisławia Śląskiego przy wsparciu brandu Tiny Love.

Terminy kolejnych e-konsultacji:

do 07.07
Temat konsultacji: zmysły

11.07 – 21.07
Temat konsultacji: kojarzenie

25.07 – 04.08
Temat konsultacji: język i komunikowanie się

08.08 – 18.08
Temat konsultacji: wyobraźnia i kreatywność

22.08 – 31.08
Temat konsultacji: rozwój emocjonalny i społeczny

 

Kampanię można śledzić poprzez:

- bloga Księga Rozwoju Dziecka 
- Facebooka 
- Instagram 
- Twittera 
- Youtube 

KONTAKT / AUTOR
Justyna Barańska
Agencja PR Pan Pikto
695-471-550
ZAŁĄCZNIKI
okladka.png
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.