Księga Rozwoju Dziecka – rusza nowa kampania społeczna
Jak wykryć wady rozwojowe dziecka? Jak mądrze bawić się z dziećmi, by prawidłowo zdobywały kolejne umiejętności? Jak świadomie obserwować najmłodszych? Odpowiedzi na te pytania, filmy edukacyjne, zestawy ćwiczeń i zabaw w formie e-booków znajdą się w Księdze Rozwoju Dziecka, której stworzenie jest celem nowej kampanii społecznej, dedykowanej młodym rodzicom.
2016-05-23, 10:50

Ogólnopolska kampania społeczna zwróci uwagę rodziców na świadomą obserwację dzieci w pierwszych 3 latach ich życia. Jak wynika z badań dotyczących zdrowia i rozwoju dzieci, to właśnie ten okres jest kluczowym do rozpoznania m.in. opóźnień ruchowych, zaburzeń słuchu, wad wzroku czy poważniejszych dysfunkcji, jak autyzm czy Zespół Aspergera. W ramach e-konsultacji społecznych, które będą się odbywać wirtualnie do końca wakacji, powstanie Księga Rozwoju Dziecka, zawierająca przykłady obserwacji dzieci zgodnie z siedmioma obszarami rozwoju, takimi jak: ruchy precyzyjne, ruchy całego ciała, zmysły, kojarzenie, język i komunikowanie się, wyobraźnia i kreatywność, rozwój emocjonalny i społeczny.

 

Internet i znajomi to bogate źródła wiedzy opisujące objawy nieprawidłowego rozwoju dzieci, które powinny zaalarmować rodziców. My natomiast chcemy zebrać i pokazać sposoby na obserwację tych wskaźników – mówi Janusz Musioł, właściciel firmy MARKO i inicjator kampanii. – Księga Rozwoju Dziecka będzie także katalogiem najlepszych praktyk, jakie winny być stosowane przez rodziców w polskich domach.

 

Kampania skupiona na praktycznych i skutecznych przykładach będzie edukować za pomocą przystępnych narzędzi, jak filmy, zdjęcia, darmowe e-booki. Pokaże także, w jaki sposób poprzez zabawę wprowadzać do codziennego grafika ćwiczenia wspomagające rozwój dzieci. Owocem kampanii ma być wspomniana Księga Rozwoju Dziecka, którą inicjatorzy przedsięwzięcia udostępnią bezpłatnie wszystkim rodzicom. Do udziału w wydarzeniu zaproszeni są wszyscy rodzice – zarówno ci, którzy wychowują dzieci do lat 3, jak i ci, którzy mają już dzieci starsze, a przy tym bogatsze doświadczenie. Każdy będzie mógł się wypowiedzieć na blogu kampanii czy w mediach społecznościowych.

 

Kampanię społeczną Księga Rozwoju Dziecka zainicjowała firma Marko-Baby z Wodzisława Śląskiego przy wsparciu brandu Tiny Love.

Informacje o kampanii dostępne są na:
Blog Księga Rozwoju Dziecka
Facebook Tiny Love Poland
Instagram Tiny Love Poland
Twitter Tiny Love Poland

KONTAKT / AUTOR
Justyna Barańska
Agencja PR Pan Pikto
695-471-550
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015.  Dla dziennikarzy